Way Out West 2013

Tänkte sammanfatta den bästa helgen 5ever. Eventuellt kommer Hultsfred någon gång också.
Kom till Göteborg på onsdagen och åt sushi och hämtade banden.
Sen gick vi till Liseberg och åkte Balder och Felicia vann en stor dumle.
Startade festivalen med Crystal Fighters, ni kan tänka er hur bra det var om ni ser denna låten fast från en annan festival (samma version framfördes på wayan). Sedan <3 Daniel Adams-Ray <3.
Sedan Johnossi och Beach House.
Sedan hade Neil Young och "hans jävla hästband" som Gerta kallade det ställt in och jag och Felicia satt och kollade på Jupiter & Okwess International som ersatte. Sedan var första dagen slut.
Fredagen började med Angel Haze som var så. sjukt. bra!
Sedan mötte jag och Felicia, Hanna, Anna och Hampus och såg Haim och Local Natives.
Efter att ha köpt glass och sett lite av Grimes gick vi till Håkan. Han ägde. Körde mina favoritlåtar och konfettiregn, det var helt perfekt!!!
Vi hängde lite i en gigantisk påse typ?? 
Avslutade kvällen sedan med The Knife. Mycket bra.
Lördagen gick jag och Felicia och såg Monica Z som var jättebra! Både grät och skrattade. 
Vi hängde lite utanför och hackade lite is eftersom första konserten var vid typ fem.
Första för dagen var Public Enemy. 
Sedan såg vi James Blake (oj suddig bild ser jag nu, men orkar fan inte fixa mer med detta nu)
Kendrick Lamar var bäst på lördagen.
Sedan Alicia Keys, ascoolt att få skriksjunga "THIS GIRL IS ON FIREEEE" med resten av publiken, inklusive Roger Pontares son Vincent som stod bredvid oss. *Casual*
Avslutade med att dansa till Latch med Disclosure. Bäst.
Sedan sa vi hejdå till wayan för detta året. 
Dagen efter tog jag tåget till Stockholm där jag hade det väldigt bra med familjen.
Slutligen så kan jag ju säga att wayan 2013 ägde så brutalt mycket, hade det så bra och så kul. Kan bara tänka mig 2014 då jag är 18 och får gå på alla klubbarna också? Längtaaaar. 

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh festival är bästa!!! Skulle byta ut vinter och jul mot sommar och festival på direkten om det gick. Jag såg James Blake förra året på Hultan, han är grym!

2013-11-19 @ 21:47:01
URL: http://www.thelittlestoryteller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0